Materieel Juridische Dienstverlening Gouda
Locaties

Materieel Juridische Dienstverlening Gouda

Rust en stabiliteit bij financiële zorgen

Gouda

Algemene informatie

Contactinformatie

Adres

Antwerpseweg 3
2803 PB Gouda
Plan route met fiets, OV of auto

Openingstijden

  • Maandag 08:30 - 17:00
  • Dinsdag 08:30 - 17:00
  • Woensdag 08:30 - 17:00
  • Donderdag 08:30 - 17:00
  • Vrijdag 08:30 - 17:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

Contact bij klachten

Voor meer informatie omtrent klachten, ga naar de pagina over de klachtenregeling van Fivoor.

Deze locatie is rookvrij

Fivoor is op weg naar een rookvrije ggz. Lees meer op de pagina Fivoor Rookvrij.

Wachttijden

Neem voor de actuele wachttijd contact op met afdeling Patiëntenlogistiek 088-357 30 70 of patientenlogistiek@fivoor.nl.

Aanmelden

Aanmelden

Een aanmelding voor hulp van de Materieel Juridische Dienstverlening (MJD) loopt altijd via een behandelaar of begeleider. Om in aanmerking te komen voor de hulp van de MJD moet de hulpzoeker namelijk in behandeling zijn bij Fivoor of bij een andere hulpverleningsorganisatie die een overeenkomst heeft met de MJD. Om aan te melden voor MJD ga naar de aanmeldpagina.

Heeft u hulp nodig op het gebied van financiën? Bent u bijvoorbeeld vastgelopen in een doolhof van instanties? Of durft u de stapel enveloppen niet meer open te maken? Misschien heeft u schulden en u mist het overzicht? Bij de afdeling Materieel Juridische Dienstverlening (MJD) kunt u terecht voor professionele hulp. Door samen te werken proberen wij rust en stabiliteit bij financiële zorgen te creëren.

De MJD biedt advies en begeleiding bij problemen op financieel gebied. Met onze jarenlange ervaring werken wij met u aan verbetering van uw situatie.

Wat kan de MJD betekenen?

  • Ondersteuning bij het aanvragen van een uitkering, zorgverzekering, toeslagen of kwijtscheldingen;
  • Helpen meer inzicht te krijgen in uw inkomsten en uitgaven;
  • Inventariseren van uw schulden, contact onderhouden met uw schuldeisers en betalingsafspraken maken;
  • Begeleiden naar gemeentelijke schuldhulp-verlening of wettelijke schuldsanering (WSNP);
  • Adviseren en doorverwijzen voor belastingzaken en juridische kwesties;
  • Ondersteunen bij aanvragen budgetbeheer, bewindvoering of curatele;
  • Helpen bij financiële crisissituaties zoals beslagleggingen, dreigende huisuitzetting of afsluiting van gas, water en elektriciteit.

Werkwijze

Voor de intakefase nodigen wij u uit op onze locatie in Gouda. Als u niet naar de locatie kunt komen, bezoeken wij u thuis.

De eerste stap is uw situatie in kaart brengen. U kunt ons vertellen wat uw doelen en verwachtingen zijn en waar u hulp bij wenst. Wij bespreken met u wat haalbaar is en maken samen een plan om aan uw doelen te werken. Daarna begeleiden wij u bij de uitvoering van het opgestelde plan. Financiële zorgen leiden vaak tot stress. Dat kan een grote invloed hebben op uw dagelijkse leven. Tijdens onze gesprekken krijgt u ruimte dit te bespreken.

Aanmelden

U kunt door uw behandelaar of begeleider van Fivoor, of door uw reclasseringswerker aangemeld worden bij de MJD.

Blog over MJD

Wil je weten hoe het is om te werken bij MJD? Over hoe onze collega’s de cliënten zo goed mogelijk proberen te helpen? Lees hier dan de blog!