Materieel Juridische Dienstverlening Den Haag
Locaties

Materieel Juridische Dienstverlening Den Haag

Rust en stabiliteit bij financiële zorgen

Den Haag

Algemene informatie

Contactinformatie

Adres

Johanna Westerdijkplein 40
2521 EN Den Haag
Plan route met fiets, OV of auto

Openingstijden

  • Maandag 08:30 - 17:00
  • Dinsdag 08:30 - 17:00
  • Woensdag 08:30 - 17:00
  • Donderdag 08:30 - 17:00
  • Vrijdag 08:30 - 17:00
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten

Contact bij klachten

Voor meer informatie omtrent klachten, ga naar de pagina over de klachtenregeling van Fivoor.

Deze locatie is rookvrij

Fivoor is op weg naar een rookvrije ggz. Lees meer op de pagina Fivoor Rookvrij.

Wachttijden

Neem voor de actuele wachttijd contact op met afdeling Patiëntenlogistiek 088-357 30 70 of patientenlogistiek@fivoor.nl.

Aanmelden

Aanmelden

Een aanmelding voor hulp van de Materieel Juridische Dienstverlening (MJD) loopt altijd via een behandelaar of begeleider. Om in aanmerking te komen voor de hulp van de MJD moet de hulpzoeker namelijk in behandeling zijn bij Fivoor, Parnassia Groep of bij een andere hulpverleningsorganisatie die een overeenkomst heeft met de MJD. Om aan te melden voor MJD ga naar de aanmeldpagina.

Bent u vastgelopen in een doolhof van instanties? Of durft u misschien uw post niet meer te openen? Heeft u schulden en weet u niet meer hoe u daar uit moet komen? Dreigt u bijvoorbeeld uit huis te worden gezet omdat u een huurachterstand heeft? Bij de Materieel Juridische Dienstverlening (MJD) kunt u terecht voor professionele hulp. Wij helpen u graag aan rust en stabiliteit bij financiële zorgen.

Wij hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van financiële problemen. De MJD biedt advies en begeleiding bij problemen op financieel gebied. Wij werken samen met u aan verbetering van uw situatie.

Wat kan de MJD betekenen?

  • Ondersteuning bij het aanvragen van een zorgverzekering, uitkering, kwijtscheldingen of toeslagen;
  • Inventariseren van uw schulden, contact onderhouden met uw schuldeisers en betalingsafspraken maken;
  • Helpen meer inzicht te krijgen in uw inkomsten en uitgaven;
  • Adviseren en doorverwijzen voor belastingzaken en juridische kwesties;
  • Begeleiden naar gemeentelijke schuldhulpverlening of wettelijke schuldsanering (WSNP);
  • Ondersteunen bij aanvragen budgetbeheer, bewindvoering of curatele;
  • Helpen bij financiële crisissituaties zoals dreigende huisuitzetting, beslagleggingen of afsluiting van gas, water en elektriciteit.

Een patiënt vertelt

Werkwijze

Voor de intakefase nodigen wij u uit op één van onze locaties. Als u niet naar de locatie kunt komen, bezoeken wij u thuis.

De eerste stap is uw situatie in kaart brengen. U kunt ons vertellen wat uw doelen en verwachtingen zijn en waar u hulp bij wenst. Wij bespreken met u wat haalbaar is en maken samen een plan om aan uw doelen te werken. Daarna begeleiden wij u bij de uitvoering van het opgestelde plan. Financiële zorgen leiden vaak tot stress. Dat kan een grote invloed hebben op uw dagelijkse leven. Tijdens onze gesprekken krijgt u ruimte dit te bespreken.

Aanmelding

U kunt door uw behandelaar of begeleider van Fivoor, of door uw reclasseringswerker aangemeld worden bij de MJD.

Blog over MJD

Wil je weten hoe het is om te werken bij MJD? Over hoe onze collega’s de cliënten zo goed mogelijk proberen te helpen? Lees hier dan de blog!