Als je te maken hebt met een aanvaring of ander incident tussen jou en een collega, en dit in onderling overleg of met hulp van je leidinggevende of een vertrouwenspersoon niet hebt kunnen oplossen, kun je terecht bij de klachtencommissie.
Klachtencommissie
De Klachtencommissie van Fivoor is verantwoordelijk voor het behandelen van klachten van medewerkers. Deze commissie bestaat uit drie vaste leden en twee plaatsvervangende leden. Om ervoor te zorgen dat de commissie onafhankelijk kan oordelen is er gekozen voor een voorzitter van buiten Fivoor.
Indienen van een klacht
Als je een klacht hebt over het gedrag van een collega, dan moet je die klacht eerst zelf met je collega bespreken. Lukt dat niet, dan kun je hiervoor je leidinggevende inschakelen, of de hulp inroepen van onze vertrouwenspersonen.
Als je er met deze mogelijkheden niet uitkomt, dan heb je altijd het recht om je klachten over het gedrag van je collega bij de klachtencommissie neer te leggen. De voorzitter van de commissie zal ook altijd eerst kijken of het probleem onderling kan worden opgelost.
Zorg ervoor dat de klacht jouw naam, adres en e-mailadres bevat en de naam van de medewerker op wie de klacht betrekking heeft. De klacht dien je schriftelijk per e-mail in, voorzien van jouw e-mail handtekening. Het e-mailadres van de klachtencommissie is klachtencommissiemedewerkers@fivoor.nl.
Voorzitter: Alexandra Reijerse
Ambtelijk secretaris: Eva Carton
Hoe verloopt de behandeling van de klacht?
Als je wilt kun je bij het indienen en bij de behandeling van je klacht de hulp inroepen van een vertrouwenspersoon. Dit geldt ook voor de persoon waar de klacht over gaat.
Dien jij een klacht in, dan krijg zowel jij als de persoon waar de klacht over gaat van de commissie de mogelijkheid om jullie in te lezen. Daarna krijgen jullie allebei de gelegenheid om in je eigen woorden toe te lichten waar de klacht over gaat. Dat mag mondeling of schriftelijk gebeuren.
Afronding van de behandeling van de klacht
De commissie laat zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen acht weken weten of ze de klacht terecht vindt en waarom wel/niet. De uitspraak van de commissie gaat vervolgens naar het bestuur van Fivoor, in de vorm van een advies waar jij, als jij de klacht hebt ingediend, een kopie van krijgt.
Afwikkeling van de klacht door het bestuur
Het bestuur van Fivoor maakt binnen vier weken na het ontvangst van het advies van de commissie een beslissing. Op dat moment laat het bestuur jou en de persoon waar de klacht over gaat weten of er maatregelen worden genomen en zo ja, wat die maatregelen dan zijn.
Disclaimer
De informatie op deze website is uitsluitend bedoeld als algemene informatie. Er kunnen geen rechten aan de informatie op deze website worden ontleend. Voor de formele teksten van de regelingen wordt verwezen naar de regelingen zelf. Deze kun je hieronder downloaden.